Tankar inför 2014

2014 kommer bli ett minst sagt spännande år. Och jag är både väldigt taggad men även lite nervös, tro det eller ej. 

Athena räknas som 7år (även fast hon fyller i maj) och vi går in på vår andra tävlingssäsong. Vi hade ett test år där vi bara skulle få se hur det gick, det var nytt för både henne och mig. Men iår kommer jag förvänta mig att vi inte ska behöva lägga tid på att oroa mig över att hon ska dumma sig. Och ärligt kan jag säga att det inte är en självklarhet. Men med tanke på hur vi avslutade förra säsongen borde det inte vara några problem. Även fast 7 år inte är så mycket så börjar vi lämna "unghäst" stadiet. Klart att det kan uppstå problem osv och hon kommer antagligen testa mig mer men nu hoppas jag att "fjanteri" fasonerna är över. Vilket jag tror också. Första tävlingen får väl gå som den går men sen kommer jag faktiskt att ställa mer krav på henne och mig. Nu ska vi visa minst godkända ritter. Och med det syfte jag på tölten haha. Vi har legat i de andra gångarterna på uttagning runt 5.5 och då har vi inte ens haft en speciellt bra känsla. Det är tölten som dragit ner men det ska vi ändra på! 

Sen det som ska bli  fett nervöst och spännande då vi ska börja ta fram passen. Herregud hur ska det gå. Men har ju bästa Tess som kommer hjälpa mig och sen ska vi såklart gå en passkurs någon gång. Jag har ju väldigt stora förhoppningar på passen. Men den sitter ju inte direkt och jag vet inte ens hur man gör( haha fail ) jag kommer ju kvala Lag-SM iår igen. Och om det går som planerat kommer jag rida T5 och pass. Haha alternativt Femgång beroende på hur vår träning kommer gå. Hade inte tänkt vara med men Tess övertalade mig så vi får se hur det går! Känner inte lite press .... För sätter vi inte passen sabbar vi för hela laget. Men efter det så kommer vi fortsätta träna pass såklart men då ganska lugnt. Då har vi mycket tid på oss att träna och om det tar måndasr eller flera år tills  
Vi känner oss säkra får tiden utvisa. När jag och Tess känner att vi är redo kommer vi börja tävla femgång.

Det ska bli väldigt intresserat i allafall! Tror min sessa förr eller senare kommer bli grym på pass.

Sen blir det även Árdis första tävlingsår. Det är fett spännande också! Jag vill tävla henne men tror även mamma kanske ville prova tävla, så vi kanske båda kommer tävla henne under året. Tanken är ju såklart lätta töltklasser. Och jag vill tävla henne nu. För hennes tölt är så bra. Och hon är bara 5 (snart i allafall)och då ändrar sig saker fort. Precis som Athenas första säsong kommer jag inte ha några krav alls. Vi ska bara få komma ut , vänja sig vid miljön och testa att rida på bana. Få erfarenhet helt enkelt. Vem vet vi kansler inte kommer in på banan men i det fallet skulle det inte göra något för hon är som sagt bara 5 och oavsett hur det går är det bra miljöträning. Sen hoppas ju jag såklart att det kommer gå bra. Det ska bli väldigt kul iaf!

Både jag och mamma kommer antagligen åka på ridläger på Forsen. Så då kommer båda tjejerna få ett äventyr! 
Förutom vanliga tävlingar och förhoppningsvis Lag-SM om vi går vidare kommer jag och mamma även åka på en kurs eller två. Sen kommer jag självklart fortsätta rida lektion för Tess.


Jag kommer ju rida Athena mest och mamma kommer rida Árdis mest. Sen kommer vi hjälpas åt med båda. Som jag tänkt kommer Jag rida Athena ca 5 gånger i veckan och Árdis kanske 1-2 gånger i veckan. 

Det är lite hur jag tänker att det kommer se ut iår. Jag är så sjukt taggad så det är inte sant! 

Hur tänker ni inför 2014? :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0