Intensivt

Mitt liv är väldigt intesivt, allt går i ett hela tiden. Jag försöker rida Athena 5 dagar i veckan och nu Árdis minst 1-2 gånger i veckan. Vilket är tillräckligt som det är men förutom det har jag även innebandyträningar 3 dagar i veckan plus 1-2 matcher på helgerna. Som ni kanske märker räcker inte riktigt veckans 7 dagar till.... Nu har vi det lugnt i skolan som tur är, har haft 1 läxa hittills (haha älska min linje) Vilket har gjort att det funkar hyffsat. Men kommer inte hem förrän 5 varje dag förutom fredagar. Vilket gör att det blir väldigt stressigt.
 
Ett exempel är igår: jag kom hem klockan 5 , åt mellis och böt om till ridkläder. Var ute och red från 20 över 5 till 10 över 6. Sen fick mamma skritta av Athena medans jag sprang in och böt om till träningslkläder och vid halv 7 åkte vi. Nu var detta ett undantag då vi behövde åka tidigare än vanligt men ni förstår vad jag menar? När  skolan blir tuffare kommer jag knappt hinna. Sen ibland vill jag ju vara med mina kompisar också medan jag också bara behöver tid att inte göra någonting. Sen har jag tur att jag träffar många av mina kompisar på träningar.
 
Men jag gör ju det här för att jag älskar hästarna och innebandyn och att jag inte skulle klara mig utan något av dem. Visst det finns dagar då jag vill skita i träningar och i hästarna och bara sova. Speciellt om det har varit en jobbig dag i skolan eller om jag inte är helt frisk eller är på dåligt humör. För mig är det ändå vart det. Den där glädjen mina hästar ger mig och lyckokänslan jag får när jag spelar innebandy med mitt lag. Det är så värt stressen och de långa dagarna.
 
Jag vet att många därute säger att det är omöjligt att kombinera 2 sporter men faktiskt så är det inte det. Det är jobbigt och vissa dagar måste man välja den ena över den andra men vill man verkligen så kan man. Under vissa perioder kanske man måste prioritera den ena sporten för så är det för mig. Under våren och hösten då det är tävlingar så är det ridning jag kör mest och under vintern är det innebandyn. På sommaren umgås jag massor med familj och kompisar och kompenserar upp tid typ haha.
 
Sen har jag turen att ha så hjälpsamma vänner och familj så ja kan kombinera in det mesta. Ibland rider mina vänner med mig och mamma är ju nästan alltid med i stallet, syrran och pappa har jag innebandyn gemensamt med. Så det funakr bra för mig ändå :)
 
Sen kommer det komma en dag då man måste välja det ena om man vill komma långt. Men den dagen den sorgen. 
 
 
Hur är det med er ? Har ni det intensivt på dagarna? :)
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0