Igår/ Lag-SM grenar

Gårdagens lektion gick väldigt bra måste jag säga. Vi fick dela in oss på varsin volt där vi skulle "rida in i halt" om ni förstår vad jag menar? Alltså att man skulle ha kolla på hästens alla ben , hela tiden ha kontakt med skänklarna och att när man sen gör halt ska hästen vara i samma form och vara lika avspänd som i skritt. Svårt att förklara men tror ni fattar. 
 
Sen fortsatte vi på volt fast nu skulle man göra skritt-tölt övergångar utan att hästen blev spänd eller slängde upp med huvudet. Vänster varv var såklart kämpigare men tillsut töltade vi även fint där! Jättekul! Varje gång hästen gick bra gjorde man volten större eller gick ut på fyrkantspåret. Vi avslutade med lite trav. 
 
Nu börjar tölten bli bättre och bättre, vi gör hela tiden framsteg , känns super verkligen.! Träning ger resultat!
 
 
 
Fick även reda på vilka grenar jag ska rida på Lag- SM. T5 och pass. Är faktiskt nöjd med de grenarna, tro det eller ej. Även fast tölten är lite ostabil har vi redan gjort stora framsteg och vi har 6 månader till att träna. Funderade ju faktiskt redan i höstas att köra T5 ( arbetstempo tölt- ökningar på långsidorna)  så det ska bli riktigt kul! Haha ja passen är ju en annan femma. Var väldigt osäker först men nu känner jag mig rätt taggad på det faktiskt. Så fort jag har lärt mig hur man gör och vi får börja träna tror jag verkligen inte att det blir någpt problem. Hon ska ju bli femgångshäst och oavsett femgång eller pass så måste den ju endå tas fram. Spännande ska det bli! Tess kommer självklart hjälpa mig och redan nästa gång ska hon prova lägga henne och sen även jag då. Hahah det ska bli kul! 
 
 
Så ja det ska bli intressant det här, tror det kommer  bli bra :) 
 
Ska ni vara med på lag-sm? vilka grenar i såfall? :)
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0