Summering av helgen

Måste börja med att säga att jag är riktigt nöjd över min tjej i lördags! Faktiskt är det endast mitt fel att det inte gick så bra som det kunde ha gått. 

Första misstaget jag gjorde var uppvärmningen, red inte igenom henne ordentligt i skritten vilket också såklart resulterade i att skritten i uttagningen inte blev bra. Och misstaget innan det var att jag nog red henne lite för länge på fredagen, hon hade samma energi som vanligt men eftersom vi red ganska hårt kan hon fått träningsvärk. Tredje misstaget jag gjorde var att jag inte drev på henne i traven. Och det sista och mest irriterande misstaget var såklart att vi fattade fel galopp. Jag kände att något inte var rätt men istället för att rätts till det på en gång galopperade vi en hel långsida i fel galopp. Sen tog jag en ny fattning och vi galopperade i höger galopp 1,5 varv. Vanligtvis brukar domarna dra bort 0,5 för fel galopp men de drog alltså bort 1 poäng. Tråkigt såklart med tanke på att vi skulle fått 4st 5,5 för galoppen.  Så klantigt av mig! Det är något jag kommer vara väldigt noga med i framtiden , fatta rätt galopp. Haha det roliga är att hon aldrig har fattat fel när vi ridit i vänster varv men så kan det va. 

Lite komiskt är att skritten som är hennes bästa gångart gick sämst och tölten som är sämsta gångarter gick bäst. Skit roligt att vi fick en 5,5 för tölt! Blev super glad! Och fick endast 2 kommentarer det det stod bitvis passtakt. Roligt roligt! 

Men Athena ska ha så mycket beröm för att hon skötte sig, övertaggad som vanligt men inga dumheter! Så stolt! 

Även fast poängen vart dålig (pga mig) så märkte jag vilken framtida stjärna jag har. Jag behöver bara lära mig och det går framåt för båda oss, har en känsla att vi kommer lyckas i framtiden! 

Nästa helg är det alltså Hrimfaxi höst. Vår hemma bana som både jag och Athena är vana vid. Jag ska vara på topp nästa helg och inte göra något misstag, allt ska sitta! Det är då det är på allvar ...;) 





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0