Profilveckor

Den här och nästa vecka har vi profilveckor på min skola. Vi får alltså prova på hur det känns att gå tex häst eller hund. Den här veckan har jag häst så igår var vi på Örebro travet hela dagen och grejade. Förutom att sköta ordning hästarna och stallet fick vi även köra en travhäst på tävlingsbanan. Det var riktigt kul faktiskt! Idag har jag ridit storhäst igen. Något jag lagt märke till är att allt är så himla noggrant när det gäller rengöring och utrustning haha. Klart jag också brukar rengöra min grejjer och borsta hästen liksom men inte så här extremt. Så jag är lite ovan hehe. Vi red ett dressyrpass och galopperade alltså på en storhäst för första gången i mitt liv. Gud så annorlunda det va! Man flyger upp som fan men roligt var det!

Imorgon ska vi också hålla på i stallet hela dagen, så himla kul men jobbigt! Det är riktigt slitsamt kan jag säga. Ja nu är det bara hem och rida mina egna hästar. Mina bebisar är bästa i alla fall!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0