Planering inför veckan

Har gjort en liten planering inför veckan. Haha mina planeringar brukar aldrig hålla men har i alla fall gjort klart vad vi ska jobba med och sen vilka dagar det handlar om får vi se. Men så här är det tänkt :

Athena

Måndag: kanske ett dressyr pass med tuvas ridlärare/ tölt-galopp-tölt övergångar i paddocken

Tisdag: vila

Onsdag: uteritt (fokus skritt-tölt-skritt)

Torsdag: ridlektion för Tess / trav-galopp-trav övergångar i paddocken

Fredag: programgenomgång (fyrgång)

Lördag: Eskilstuna

Söndag: finaler/vila

Det här är vad jag vill att vi ska hinna med den här veckan och som ni ser får hon endast en vilodag innan tävlingen och det är helt enkelt för att hon inte ska vara som en bomb på lördag. Beroende på hur det går så kan det bli vila på söndag men annars får hon vila på måndagen. Vill hinna med att rida igenom alla gångarter+ en uteritt sen hoppas jag att det bli lektion för Tess på torsdag , skulle vara guld!

Gandur:

Måndag: ridskola med Tuva

Tisdag: vila/ mamma rider

Onsdag: uteritt (fokus tölt och galopp )

Torsdag: vila/ uteritt (fokus trav)

Fredag: uteritt (programgenomgång)

Lördag: Eskilstuna

Söndag: finaler/vila

Gandurpojkens träning är lite mera luddig men jag känner honom och han behöver inte speciellt mycket träning heller. Han bara kör på helt enkelt.

Så här är planeringen för nu , haha kommer säkert ändras men ska för en gång skull försöka hålla mig till planeringen så jag får lite koll.

Bara 6 dagar kvar nu!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0