Hrimfaxi höst

Jag är så sjukt nöjd med helgen! Visst vi kom faktiskt inte över 5.0 men ritten som vi gjorde på uttagningen slår kompenserar upp det. 

Hon var lugn, avslappnad men hade fortfarande energi. Skritten och tölten kunde ha gått lite bättre men hon gick så fint. Vi var harmoniska. Hon lyssnade på mig och var mjuk och fin hela tiden. Sen blev det i galoppen i början full fart framåt innan jag fick ihop henne ordentligt men men den ritten slår allt. Om vi nu kan fortsätta därifrån att hon är lugnt och cool på tävling så kan vi nu börja fokusera just på att gångarterna ska fungera som bäst. Går vi så där harmoniskt på framtida tävlingar så har vi bra förutsättningar att lyckas. 

Hon skötte sig även exemplariskt under båda dagarna. 

Finalen var bara kaos, vi har inte tävlat mycket och än så länge klarar hon inte av att vara lugn när 6 hästar är på banan samtidigt. Sen skötte hon sig fortfarande , hon drog inte eller så men känslan var inte alls den samma. Sen var det ju i vänster varv vilket är vårt dåligaste men är sjukt nöjd att vi tog rätt galopp och ingen pass



Gandur är jag lite besviken med , energin var på noll och jag vet ju att han kan. Det är nog det som stör mig mest , just att jag vet hans kapacitet. Blev ingen trav i allafall men då blev det massa rollningar istället haha. Sen är han egentligen inte i tävlingsform utan tanken var att jag skulle testa tävla ho om för att se om jag vill fortsätta , vilket jag vill! Så till i vår kommer han vara fit for fight! 

Är jätte nöjd med helgen och nu känner jag att Athena och jag känner varandra och jag vet hur jag ska hantera stegringsproblemet, vi ska börja rida lektioner , någon kurs  och jobba på hemma. Jag har utvecklas som tävlingsryttare och Athena börjar känna sig bekväm på banan. Det är nu vi kommer börja fokusera på just taktproblem, form , aktion osv. Oh taggar redan nästa säsong ! Tror det kommer bli super !

Nu får hästarna lite vila den här veckan sen kommer vi fortsätta jobba där det kommer bli bl.a. Mycket konditionsträning och mycket lösgörande övningar:) 

Den här bilden är tagen av Emma Sundman, den är stört fin! Ska kolla om man kan köpa den så att jag kan få den utan text dels till datorn men även att Framkalla och sätta den i en ram , fina killen! 

Övrigt så var tävlingen super , och härligt att träffa massa roliga och mysiga personer!:)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0