Gramantyglar

Igår fick jag låna ett par gramantyglar av tuvas ridlärare. Som jag nämnt tusen gånger så stegrar Athena sig bl.a. När vi ska rida ut själva. Sp

öt funkar inte på henne, då blir hon ännu värre och envisare så gramantyglar är det vi provar nu. Ska poängtera nu på direkten så att det inte blir något missförstånd : jag kommer endast använda gramantyglarna när vi ska rida ut själva . De ska alltså inte användas för själva ridningen, tänker absolut inte använda dem för att hon ska "böja på nacken och gå fint" de är endast till för att hjälpa mig att få henne sluta stegra. Förhoppningsvis kommer vi inte behöva använda de så mycket utan att hon förstår att hon inte kommer undan med stegringar. 

Red som sagt med det igår och nog funka det! Hon blev självklart väldigt irriterad att hon inte fick som hon ville. Hon försökte en gång till när vi skulle svänga mer till Skarbjörka men sen skötte hon sig hela vägen ! Hon var helt svett mycket pga av att det tog mycket på hennes psyke att inte få komma undan. 

Nu blev det lite längre tur än vad det brukar i fortsättningen kommer jag rida som vanligt i paddocken och sen kommer vi skritta ut en Kortis bara. 

Hoppas verkligen att hon kommer ge sig nu, men tror faktiskt det kommer fungera. Vill så gärna att vi ska lösa detta ! 

På tal om något helt annat ska Athena rakas imorgon, det ska bli spännande med hennes färg .... Men eftersom hon sätter vinterpäls kommer hon antagligen vara brun men man kan ju hoppas på att hon är vit ;) 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0