Funderingar över vikter tills lördag

Jag har lite svårt att bestämma mig för vilka boots jag ska ha på lördag. Jag har ju 2 par olika viktboots- Topreiter 170g och G-boots 200g.
 
Jag är helt säker på att Athena ska ha 200g i T7 men kan inte bestämma mig om jag ska ha dem i V5. Tölten blir ju helt klart bättre men samtidigt känner jag att hon inte riktigt kan gasa på så snabbt som jag vill. Plus att galoppen blir svårare att hålla men hon går dock snyggast med dom , helt klart. Samtidigt så har de åkt upp ibland och det skulle inte vara så kul om de gjorde det. Tror endå att jag kommer köra 200g i fyrgången  och testa , om jag sen går till final och då känner att 200g blev för tungt tar jag ju såklart 170g, och om jag inte kommer till final vet jag ju till nästa tävling. Blir det final (vilket jag hoppas) och det blir vänster varv (vilket jag inte hoppas) kommer jag definitivt ta 170g. Vänstergaloppen med 200g är liiiiite risky, vill inte ha pass, haha. 
 
 
På Gandur är jag säker på att det blir 170g i fyrgången, han går bra på det och tycker bara att det känns onödigt att sätta på honom tyngre då. I tölten är jag däremot osäker. haha tvärtom mot Athena. Gandur går som bäst när han får springa fort, och då menar jag riktitg fort. Men har han för tunga kanske han börjar trava vilket inte får hända. Fast samma här han går ju finare på 200g. Ska testa lite i veckan båda bootsen och så får jag se hur jag gör i tölten.
 
Alltså kan man kortfattat säga att båda hästarna går bäst på 200g men då måste jag rida bra. Det är ju så jag måste ju vara minst lika mycket på topp som dem, jag kan ju inte bara sitta och åka med. Men tror det kommer bli bra tillslut , vi ska kötta på och göra vårt bästa! 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0