Dumma häst

Japp, idag var Athena dum, och då menar jag verkligen riktigt dum. Jag visste innan att hon hatar att rida ut själv men det är ju ett problem vi måste ta tag i. Jag kom inte ens ut ifrån gården innan hon började vägra gå fram och stegra sig. Höll på ett tag där utan att jag kom någon vart. Klart jag var frustrerad och arg men försökte hålla mig lugn. Tillsist kom mamma ut och det sluta med att jag fick leda fram henne och sen hoppa upp på henne, sen fick jag vid ett tillfälle göra samma sak igen. På slutet skötte hon sig i allafall och vi avslutade bra och jag fick väl med mig en liten halv vinst. 
 
 
Som jag skrivit tidigare är jag inte speciellt rädd när hon stegrar sig men det är ju inte direkt kul. Speciellt inte när hon står upp i typ 5 sek och det känns som om vi ska välta. I paddocken behöver jag inte vara orolig att hon  springer iväg men ute är det smått läskigt. Men mest blev jag ledsen över känslan att inte kunna rida ut ensam på min egna häst, inte en rolig känsla kan jag säga.  
 
 
Hon är en häst med mycket vilja och är så jäkla envis (haha som ni kanske märkt) spöt funkar inte , då bli hon bara ännu mera envis och beslutsam. Så planen från nu kommer bli att jag rider i paddocken som vanligt och sen efter kommer vi skritta en runda ut. När vi kan göra det utan att hon stegrar sig kan vi gå vidare och värma upp i skritt i paddocken och sen jobba ordentligt ute. vi vet inte om det kommer funka men vi måste prova. Vi måste ta tag i det helt enkelt.  Det är inte okej att hon gör så här, både hemma och på tävling. Jag kan skada mig, vi kan råka störa eller stressa upp andra, och så kan hon själv skada sig. Förhoppningsvis kommer det funka och problemet försvinna , hoppas hoppas! 
 
 
Det är så tråkigt att hon ska hålla på sådär när hon annars är världens snällaste. I paddocken och när vi rider ut med andra sköter hon sig och är super duktig. Men men bara att kämpa vidare, problemet ska bort i allfall!
 
Om någon av er läsare har något tips så får ni gärna dela med er! 
 
 
 
Min dumma korkade men underbara häst<3 
 

Kommentarer
Postat av: Agnes welander👌

Sök till ponnyakuten haha😉😂

Svar: krävs att hon skulle stegra sig hela tiden så fort jag rider , så tyvärr ;)
Fanny Nordh

2013-09-01 @ 20:47:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0