Awsume

Idag var en sån här riktigt bra dag! Eller det gick både bra och okej men i överlag kändes det awsume. Tölten funkar inte speciellt bra just nu men så får det vara. Traven däremot fungerade underbart bra idag. Kunde ha ett bra stöd med handen och skänklarna och hon travade på riktigt fint , sökte sig neråt i formen och jobbade med hela kroppen. Galoppen gick helt okej och skritten kändes bra. Så det var både plus och minus i dagens pass. Men nu kommer vi till det bästa: jag red ut från gårdsplanen utan gramanen själv. Jajamän ! Ni läste rätt! Vi ville testa utan graman först (vill inte använda den mer än vanligt) och då tog hon tag i bettet och drog åt sidan och stegrade sig. Sen la jag spöt på rumpan , litade mig framåt och drog mer tyglarna långt ner åt sidan och då slutade hon! Sen gick vi ut genom gårdsplanen utan problem och skrittade bara en liten bit innan jag vände. Oh underbar känsla ! Nu vet jag hur jag ska göra på tävlingen imorgon om hon dummar sig ,sen kanske hon inte ger sig om hon gör så imorgon men man kan ju hoppas! 


 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0