Sitta i trav

Något jag är stolt över är att jag har lärt mig sitta i trav. Det är något jag har haft jätte svårt för och speciellt på Athena som har en väldigt stort steg. Jag kan sitta i trav på henne men nästa mål är ju såklart att jag ska kunna känna mig helt bekväm och faktiskt bli bra på det haha. 

Men är glad att jag endå har lärt mig att sitta i trav för då kan man jobba hästen på ett helt annat sätt. Nu behåller man hela tiden kontakten i sätet och kan samla upp hästen mycket bättre. Sen så gäller det ju att hästen har rätt balans också. För 3 månader sen var Athenas trav väldigt ostabil och i varje kurva bröt hon till tölt och om hästen är ostabil är det kanske bättre att rida lätt eller till
 och med stå upp i sadeln. Men nu kan  jag sitta i traven och det är jag som sagt stolt över. Sen är det såklart bara att jobba vidare på det.

Ibland måste man ju berömma sig själv hehe, inom ridningen brukar jag aldrig berömma mig själv och faktiskt så är det också viktigt att inte bara berömma hästen utan sig själv också.  




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0