Tanken med Árdís

Som ni nu vet ska vi ju behålla Árdís. Varför vi tog det beslutet finns det många faktorer som spelar in. Men tror det kommer bli väldigt bra. Mamma kommer vara den som rider henne mest men sen kommer även jag rida henne ganska mycket då tanken är att jag ska tävla henne.Vi kommer att starta vår första tävling redan nästa år. Och då handlar det verkligen inte om prestation eller poäng överhuvudtaget. Utan det handlar endast om att hon ska få komma med och vänja sig vid ljud, männsikor och alla andra hästar. Hon kanske grisepassar igenom hela programet men det skulle inte göra något. Utan det handlar bara om att hon ska få tävlingsvana. Precis som vi gjort med Athena i år. 
 
Mamma kommer även hon kanske vilja prova tävla henne, vilket såklart är kul. Och det jag kommer starta henne i är en T8 och beroende hur det känns i vår kanske en V5. Första tävlinge kommer såklart bli Hrimfaxi vår , som är nära och bra. 
 
Och hur träningen kommer se ut för henne är att hon kanske blir riden 2-4 gånger i veckan med blandat uteritter och paddock. I vinter kommer det nog nästan bara bli konditionsträning ut och bara skojja runt i snön! Bygga muskler och bli stabil helt enkelt. Sen kommer hon få vila en stund under vintern.  
 
Tror verkligen på henne. Vi klickar sjukt bra och hon har precis sådär lagom med vilja som jag älskar. Hon töltar redan nu jättefint och med träning kommer hon bli superfin! Ska bli så sjukt kul att få följa med i hennes utveckling. 
Min underbara lilla tjej! 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0