Ställa krav på sig själv

Jag är väldigt målmedveten och tävlingsinriktad. Det gäller i princip i nästan allt jag gör, vissa saker tar jag inte på lika stort allvar som vissa. Men när det gäller ridning, innebandy och skola sätter jag väldigt höga krav på mig själv. Vilket är både bra och dåligt. Lyckas jag uppfylla de krav/ mål jag ställt på mig själv mår jag verkligen superbra och tycker (hehe) typ att jag är bästa i hela världen. Men lyckas jag inte blir jag så otroligt besviken och arg på mig själv vilket förs över på allt runt omkring mig. Vilket absolut inte är bra. Jag kan också trycka ner mig själv väldigt mycket om det är något jag verkligen inte är nöjd med precis på samma sätt som jag kan gå runt och vara skitstolt. Jag kan liksom inte hitta det där "mellanläget" Även om jag kan försöka förbättra mig och släppa lite på alla krav så är det så jag är och kommer nog alltid att vara sån. Jag älskar att vinna och prestera mitt bästa och när jag inte gör det så ja.... haha blir jag piss. 
 
 
 
Så det jag vill förmedla till er läsare är att inte göra som mig utan att Ställa lagom mycket krav på sig själv och om det inte går bra någon gång så är det faktiskt okej, man kan inte alltid vara på topp. 
 
 
Sätter ni mycket krav på er själva ? i vilka situtioner? :)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0