Min lilla sessa

Jag och mamma har börjat rida Árdis ordentligt nu och det går sååååå bra. Mamma har mest ridit henne i paddocken och de gör fler och fler framsteg. Själv har jag ridit ut på henne så att mamma får chansen att rida Athena också och jag tycker bara hon blir roligare och roligare att rida. Flera längre sträckor kan vi hålla en riktigt fin tölt! Ökar man för mycket börjar hon rolla men det är ju inte så konstigt eftersom hon inte har den styrkan än. Men hon utvecklas hela tiden och det är alltid spännande att hoppa upp och rida henne. Jag har ju sen första början klickat med henne och det är kul att även mamma gjort det. Hon kommer bli en riktigt fin tölthäst tror jag. Hon har lagom mycket vilja men är framåt och pigg. Precis sådär lagom. Hon ser lite "mesig" eller kanske inte mesig men hon ser så pluttig och liten ut i hagen men så fort man rider henne är det sån otroligt skillnad. En helt annan aktion verkligen! Det finns så mycket att jobba med och så mycket som kan bli så bra med henne! Det känns verkligen inte att hon bara är 4 år. Sjukt egentligen att min tjej blivit så stor. Så stolt över henne <3
 
Kort sagt kan man säga att det går bra just nu! :)
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Elin

Åh.. Nöta inte för mkt i paddocken när hon är så ung. Bygg motivation och styrka först

Svar: Självklart inte , när jag menar "ridit en del i paddock" snackar vi alltså kanske 2 gånger i veckan och sen rids hon ut 2 gånger i veckan veckan :)
Fanny Nordh

2013-11-05 @ 12:30:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0