Ångest

 
Jag har verkligen sån extremt ångest och skuldkänslor just nu. Att vi måste ta det här beslutet är bland det jobbigaste jag gjort.
 
 Gandur ska säljas inte Árdis. Som jag tidigare berättat har vi inte ekonomin att behålla alla 3. Vilket vi visste när vi köpte Athena att vi skulle vara tvugna att sälja en häst. Athena ska som sagt inte säljas och det är jag som tränar henne och är den häst jag kommer lägga mest fokus på. Sen har mamma den mer avgörande lotten vilken häst hon vill rida. Hon valde ju först Gandur då hon inte kände att hon ville träna Árdis. Så därför satte vi ju ut annons på henne vilket också var bland det tuffaste jag gjort. Men nu har mamma verkligen fastnat för Árdis och jag har ju alltid klickat med henne men Gandur är liksom vår lilla prins och tanken att sälja honom och veta att någon annan kommer rida honom finns inte för mig. För han tillhör oss.
 
 Både mamma och jag är verkligen super ledsna speciellt mamma då hon verkligen älskar honom så otroligt mycket. Men nu har vi bestämt oss att Gandur ska säljas. Varför det blev just han är svårt att säga för vi bestämde ju först att Árdis skulle säljas. Men det som avgjorde saken  är att han inte passar in lika bra i dagens läge när det gäller min och mammas mål med ridning .Jag vill tävla och det är verkligen något jag brinner för och mamma vill kanske också prova tävla och hon vill kunna träna, gå på kurser och känna att det är kul. Gandur tycker inte det är kul och det är inte rätt att tvinga honom träna och tävla när han inte tycker det är kul. Han älskar att rida ut i skogen och bara få köra och därför skulle det bästa få vara för honom att komma till någon där han just får vara en skogsmulle. Och det finns säkert flera därute som tycker det är själviskt av oss att sälja honom för de skälen,vilket det kanske är men vi måste sälja någon tyvärr....  vi älskar alla våra h'ästar lika mycket men som sagt  måste vi sälja en häst , för vi har inte pengarna , så är det bara. Just nu försöker jag mest i tänka på att han ska säljas för då skulle jag börja grina här och nu.  Han betyder så otroligt mycket för mig och har lärt mig jag vet inte hur mycket, men nu är det dags för honom att få lära ut någon annan och göra den personen lika lycklig som han gjort mig.
 
 
Världens bästa kille <3
 
 
Jeanette har även bestämt sig att sälja vidja , vilket också känns i hjärtat för hon har bott här på vår gård sen hon var 5.... men hon har hittat en superfin töltspruta som står hos Tess som kommer bli ett härligt tillskott! Tror det är ett riktigt bra köp!
 
Min Granne alexandra har även 2 hästar till salu , mer info om saluhästar kommer i ett annat inlägg.
 
Så nu känns det som om alla bara försvinner.... men tur att jeanette köpt en ny så det inte blir så tomt, sen gäller det ju att få alla sålda osckså... önskar nästan att de inte blev de haha...
 
hörs sen !
 
 
 
oh det gör så ont, alltid i mitt hjärta <3
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0