Update

Lite update vad som hänt sen senast. Athena har haft en microvila i 5 dagar lite ofrivilligt men ska sättas igång idag.

Nu ska nu få höra vad min knäppis gjorde i tisdags. Det var super fint väder på kvällen , typ sommarkväll så då tänkte jag att vi skulle ut på en mysig uteritt. Men det blev inte riktigt som planerat. Först skritta vi på fint och var på väg mot en liten runda vi kallar "Skarbjörka rundan " och när vi sen kommer till en förgrening så väljer jag ett håll (som vi alltid gör) men då vägrar hon gå framåt. Först försökte jag ta det lugnt och bara Mota fram henne men hon stod still. Då gjorde jag det bestämt , la en volt men sen var det stopp. Det gick såklart bra hemåt men aldrig att hon skulle få vinna så då började jag bli arg för det var bara dumheter. Men hon vägrade gå fram. Började få lite smått panik så ringde mamma som skulle komma med spö men det blev bara värre.

Hon började stegra sig och jag har bara varit med att hon halvstegrat sig så blev ju lite chockad och faktiskt lite rädd. Jag brukar aldrig vara rädd men just för att vi var ute blev jg rädd för om jag skulle ramla av skulle hon kunna sticka var som helst. Sen peta jag lite med spöt hon flög iväg i galopp och då var jag helt oförberedd blev jag rädd och märkte inte att jag hade spöt i handen och den petade ju hela tiden henne på rumpan så då är det klart att hon gick fortare. Så det var ju mitt fel. Då var jag väldigt skakis så mamma skulle försöka leda men det gick inte då heller. Då stegra hon och eftersom jag var så skakis var det bättre om jg hoppade av. Så mamma lyckades sen leda henne och då hoppade jag på och nu när vi hade lyckades komma en bit dit vi ville vände vi och då var det såklart inga problem.

Hon har aldrig gjort så här när vi ridit ut själva någon gång så jag skäms såklart för hur jag hanterade det hela men om jag ska säga något till mitt försvar har jag inte så mycket erfarenhet av unghästar. Men det är bara att ta lära av och jobba vidare. Kommer inte rida ut själv på henne utan att mamma cyklar med eller om hon rider och jag cyklar för vi måste såklart lösa det. I grupp är det inga problem (haha tror jag) så jag och mamma ska börja rida ut tillsammans också. Sen hoppas vi såklart att det inte kommer hända igen men om det gör det är det bra om man är 2.

Varför hon fått vila är inte för att jag är rädd att rida henne igen utan för att jag varit i Stockholm och har haft mina kompisar hemma och sen har jag sträckt mig i nacken eller nått så har inte kunnat rida. Idag kör vi iaf på igen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0