Underbara nyheter!

Fick reda på igår utav mamma att Smári kommer hit om 2 veckor! Och eftersom jag aldrig har nämt honom så är det ju ganska logiskt att ni inte vet vem han är. Smári var mammas första islänning. Tror hon köpte honom som 1 åring. Han är en silversvart liten kille som är vääääääldigt rädd om sina små öron. Traktorer är inte heller hans favoriter. Jag var ganska liten när vi hade honom , runt 9 kanske? och det enda minnen förutom de jag nämt tidigare är då jag var runt 7 och jag fick tölta barbacka på honom på en rakträcka till mamma. Hahaha kommer inte ihåg hur det kändes men minns att jag tyckte det var underbart därav varför jag kommer ihåg det. Han är fyrgångare. Vi vet ju inte hur han är nu men från det mamma har sagt så kunde han skifta mellan gångarterna superlätt och har ganska starkt för tölt. 
 
Vi sålde honom när jag var 10-11 och jag var jätte ledsen för det men det fanns bara en person mamma kunde sälja honom till och det var Tina Juhlin (fd holmqvist) som bodde hos oss ett tag och hon är super snäll och trevlig. Han har det super bra uppe hos henne m familj och vi var faktskt där och hälsade på för ett par år sen. 
 
Mamma har berättat hur trevlig han är att rida och han har fina och separerade gångarter men inte så mycket power. Mamma har tävlat honom en gång då han bara var 5 år (hehe tror jag) och då vann de B-finalen i fyrgång. Han är en  bra fyrgångshäst (dock bara i lättklass) så ni kan ju bara tänka er hur sugen jag har varit att få rida honom nu när jag tränar och tävlar!  
 
Varför han ska komma hit är för att Tina har ett sto som ska inte är hemma för tilf'llet och kommer inte tillbaka förens till våren. Hon har även en shettis men den ska också någonstans ett tag och då kommer Smári bli själv och då frågade hon om han kunde få stå här ett par månader tills shettisen kommer tillbaka. Och mamma har tillsammans med vår granne Alexandra bestämt att han ska få komma hit ( med liite tjat från mig hehe...) ! 
 
Är så sjukt taggad att få träffa och rida honom! Om det känns bra mellan oss vilket jag absolut tror det gör kommer nog han få följa med mig och Athena på tävlingar i sensommar / början av hösten ! Oh så kul det ska bli!! 
 
bilderna är lånade från Tinas facebook :)
 

 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0