Till Salu

Okej det här är så sjukt jobbigt att skriva om och blir ledsen bara ja tänker på det. Jag har fällt många tårar över det här beslutet och jag har velat i flera månader men tillslut har jag och mamma fattat ett beslu
 
Vi visste redan när vi köpte Athena att vi skulle behöva sälja antingen Gandur eller Árdis pga vi inte har tid och med allt som hänt med branden behöver vi pengar till annat. Tanken från början var ju att àrdis skulle bort men sen fastnade jag såååååå mycket för henne och eftersom jag inte red Athena då och den häst jag ville satsa på var Árdis så då var jag till 85 % säker att vi skulle sälja Gandur. Men att sälja min älskade prins? eller min prinsessa? jag önskar att vi kunde behålla alla men i nuläget går det inte. När jag sen började rida Athena förändrades så mycket. Mamma är inte intresserad att rida àrdis utan det är jag som är och då frågade mamma mig den fråga jag försökt undvikit: Athena eller àrdis? vem vill och kommer jag satsa på? Och jag tror alla vet svaret på den frågan, inte en chans att AThena kommer att säljas och hon är den jag vill utvceklas och tävla med. Men jag kan verklige inte släppa min lilla pluttis men tillsist insåg jag själv en sak. Hur mycket jag än älskar àrdis kan jag inte behålla henne bara för att jag vill. Jag har knappt tid nu med en häst. Jag har träningar och snart börjar jag gymnasiet som kommer ta upp massa tid och jag kommer inte ha tid att rida 2 unghästar. Och Athena kommer som sagt inte säljas och hon kommer hamna i första hand viilket betyder att ardis kommer hamna i andra hand. Och det är inte rättvisst mot henne. Hon är nästan precis inriden och behöver någon som kommer satsa allt på henne och vilja utveckla henne, hon behöver någon som kommer lägga sitt hjärta hos henne. Jag kommer verkligen inte ha tid att rida Athena och vidarutbilda Àrdis. Även fast jag kan rida henne så tycker jag hon förtjänar någon mer utbildad ryttare än vad jag är.
 
Med rätt ryttre och träning vet jag att hon
kommer bli en underbar häst. Hon har ett hjärta av guld och vill lära sig mer. Man ser verkligen hur hon försöker. Hur ledsen jag än är så måste jag göra det rätta och släppa taget om henne. Det är det enda rätta att göra. Det skulle vara själviskt av mig att ha kvar henne och sen låte henne komma i andra hand. Jag älskar henne och vill att hon ska få det så bra som möjligt och då blir det bäst om hon får komma till någon annan.
 
Sen är Athena fortfarnde ganska ung och krävande och det känns skönt att ha en stabil och orädd häst som man kan varva med eller få hjälp av. Och min lilla syster har även börjat rida honom och det går jättebra och snart sklle vi behövt skaffa en större häst till henne men eftersom det går så bra med GAndur kommer det kanske inte behövas. Plus att jag och Gandur har varit med om så mycket och att sälja honom skulle vara som att sälja en del av mig själv.
 
Jag kan inte förklara hur jobbigt det här har varit att besluta Àrdsi är min lilla bebis men det blir bäst så här. Vi har inte satt ut någon annons än utan först ska vi ta med henne på Tess saluvisning den 9 juni (tror jag det var) sen komemr det upp annons. Så om ni vill åka och kolla på min snuttis i verkligheten åk dit! 
 
Vad som komme hända om några år vet vi inte , då kanske vi har köpt en ny häst eller/ och tar ett föl på Athena,  det får tiden utesluta.
 
Jag skulle kunna skriva en hel uppsats om detta men nu vet ni hur det ser ut. SÅ om ni vet någon som skulle vara intresserad kan ni håll utkik här på bloggen!
 
 
 
 
 
Bästa älskling <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0