Lite sjukt

Något som jag tycker är lite smått sjukt är hur mycket man förändras som person hela tiden. Om jag nu pratar om ridningen så kan jag ge er ett exempel hur jag har förändras just vilka egenskaper jag vill att en häst ska ha.
 
Om ni hade frågat mig för ett halvår sedan hade jag svarat: en snäll häst med fina separerade gångarter och lagom power som räcker att tävla lättklass kanske öppenklass. Men idag tycker jag lite annorlunda..... När man har ridit en häst som Athena som har mycket energi och power kommer det inte vara lika kul att byta ner sig till en häst som inte har samma kapacitet. Missförstå mig inte. Jag tycker det är hur skönt och mysigt som helst att hoppa upp på Gandur och galopera med långa tyglar ut och bara leva livet och släppa alla problem. Men i längden kan det inte mätas med att rida Athena när hon är på sitt favorit humör. Fyrgångs uttagingen på Hrimfaxi är ett exempel. När man känner all den vilja och energi hon har och ger då svävar man på små moln, det är så himla underbart. Sen är det inte kul att handskas med en sån häst när de är på sitt sämsta humör... och då är det defenitivt roligare med en en lugn häst .....hehe.
 
Därför tycker jag det är så underbart att jag har Athena och Gandur som jag kan välja att rida beroende på vad jag känner för. Underbara hästar! 
 
nu vill jag fortfarande ha en lugn och fin häst med separerade gångarter men dock med mycket power som man kan tävla öppna klasser och kanske SM och tycker att det mesta faktiskt stämmer i på min fina tjej. Vi har en lång väg att gå men inget är omöjligt! 
 
 
Så även om ni tänker " jag vill ha en lugn häst" så vem vet vad ni kommer tycka om en månad, ett halvår, ett år? Vissa kommer tycka som jag och andra kanske provar rda en hst med mer power och känna " nä det kanse inte var något för mig" Man förändras och tycker olika och det är faktiskt helt normalt. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0