Framtids planer Athena

Iår kommer jag och Athena fortsätta tävla lättklasser och kommer inrikta mig nästan endast på fyrgång då jag tycker det är roligast och vi har störst potential där just nu. Tölten är ostabil för tillfället och därför känner jag att det är bara slöseri på pengar och tid att tävla töltklasser. Dock kanske vi tävlar T8 ngågon gång ibland bara för att checka läget. Beroende på hur vi kommer utvecklas och om vi kan få en stabil tölt hoppas jag ju såklart att vi iallfall  till hösten 2014 kan börja tävla öppenklass. Hon såldes ju som tävlingshäst i öppna klasser, men jag är inte där än. Men jag kan faktisk säga att jag har utvecklas så otroligt mycket på så kort tid och jag har en fantastisk häst och människor som hjälper mig att fortsätta utvecklas. 
 
Jag vill ju börja tävla femgång och vi har ju faktiskt redan gjort våran femgångsdebut ;) Den var helt kaos då varken jag eller hon aldrig ridit pass förut ( haha eller frivilligt iaf) och jag var en sån idiot som lät henne vila 2 dagar innan. Men pass har hon det gäller bara att vi får den ofrivilliga passen till frivillig. Och här har jag världens bästa Tess som kommer hjälpa mig och jag kommer såklart att gå passkurser. Så om allt går vägen kanske vi kommer tävla lätt femgång till hösten nästa år. Jag hoppas ju såklart att vi kommer utvecklas mer och mer och kommer kunna fortsätta tävla vilket jag verkligen tror vi kommer göra. Hur långt vi kan gå vet vi inte. Drömmen är såklart att få tävla SM någon gång. Vilket faktiskt inte är en  omöjlighet men det krävs så grymt mycket. Jag kommer vara young rider 5 år till och vad som helst kan hända men jag tror på oss. Vi är båda unga och har många år på oss att utvecklas och mogna. SM är inget mål utan om vi någon gång skulle komma dit kommer jag såklart bli väldigt glad!
 
Vi funderar på när jag inte ska tävla längre att visa om henne , eller vi är nästan säkra på det och bästa Tess har ju börjat visa hästar så i framtiden kanske hon vill. När jag inte tänker tävla mer eller ta en paus eller om något annat händer som gör att jag inte kan tävla vill vi såklart ta ett föl på henne. Tänk en liten mini Athena, gud vad gos!
 
Det här är lite av vad jag har för tankar över vår framtid sen kan allt hända och planer förändras men just nu är detta vad jag hoppas på !
 
 
Vad har ni för framtidsplaner/drömmar? :)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0