Flytta för skänkeln

Idag körde vi nästan ett helt ridpass i skritt. Jajamän endast typ 2 varv trav annars körde vi volter,serpentiner, skänkelvikning, öppna och sluta mm. Meningen med passet var som ni kanske hör att flytta för skänkeln. Hon var jätte duktig och fin. Då jag märkt att hon börjat fått för sig lite " tonårs" fasoner, backar , vägrar stå still , vägarar gå fram osv. så därför körde vi lite markarbete då jag gick bredvid henne på raktspår och böjt spår och flytta för skänkeln, hon skötte sig utmärkt. Men när jag ska hoppa upp går hon undan hela tiden och står aldrig still så jag fortsatte flytta för skänkeln och efter en tid stod hon hyfsat still. I början av passet jobbade vi därför att stanna och stå still, gå fram ett par steg och stanna igen osv. Det gick bra det med. 
 
Att hon börjat hålla på sä här är inte någonting jag tycket är så speciellt kul men hon är ju faktisk "tonåring". Hon är ju faktiskt bara 6 år men just därför är det lika bra att säga till och lära henne att det inte är okej så att det inte följer med sen när hon blir äldre. Därför kommer vi nog köra en del markarbete framöver. Men det blir säkert bra :)
 
 
Imorgon om vädret tillåter blir det nog en uteritt, om det blir så kommer vi ta det chill och bara slappa, det har hon förtjänat efter de senaste 2 veckorna då vi kört så hårt och fokuserat. 
 
Nu när det börjat gå bra med lastningen kommer vi nog börja åka till ovalbanan (örsta) sådär ibland :) Kul!
 
 
Bästa tjejen !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0