Tokiga Thenis

Ja vad ska man säga , ibland förstår jag mig inte på hästen. 
 
Idag fick Athena ett litet dampryck. Hon stog så fint och snällt medan sjag tränsade henne och sen skulle jag hämta mina handskar och då får hon för sig att hon ska gå iväg. Hon sitter ju självklart fast med grimman runt halsen och då tog det stopp men då fick hon lite smått panik och skulle slänga sig och jag försöker ta tag i tyglarna men då få hon mer panik och stegrar sig ett antal gånger och sen gick grimskaftet sönder och thenis sprang iväg på ridbana och började äta gräs. Haha vet inte ens vad jag ska säga , förstår att hon fick panik eftersom hon satt fast men känns som att hon också fick någon knäpppropp i huvudet.
 
 
Men jaja hon är ju lite knäpp den där men älskar henne ändå. Sen hoppade jag upp och förstår inte var hon får all energi ifrån men shit va pigg hon var! Men bra energi, hon var pigg och allert men lyssnade fortfarande så hon gick riktigt bra stundtals! Vi tölta mest och sen avslutade vi med lite trav och galopp. Måste säga att rollningarna i traven har även blivit bättre , fortfarande lite i höger varv men annars bra. 
 
Det är så vårt att vara arg på henne  när hon gjort något dumt så är hon alltd så duktig efter och då kan man liksom inte vara arg på henne. Ja lilla snuttan , hon är ju väldigt lätt på framdelen ibland .....
 
 
Ikväll ska jag sova hos mina friendos i kumla, vi kommer väl dampa som vanligt hehe.... kommer dock åka hem på förmiddan på lördag för vi ska på kurs hos Linda. Ska bli jättekul, mamma kommer rida första passet på förmiddan och sen tar jag andra passet på eftermiddan. Så imorgon blir det en hård dag för lill gumman men det klara hon av! 
 

Kommentarer
Postat av: Julia

Tihi, mysbild!!

Svar: hihi , ja den är lite charmig :)
Fanny Nordh

2013-06-16 @ 22:45:33
URL: http://juliaeldh.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0