Perfekt för flagglopp

Någon som är perfekt för flaglopp är såklart lilla Gandurpojken. Jag kan sitta med lösa tyglar med han galopperar i vilket tempo jag vill. Alltså skulle jag bara låta honom galoppera i kort/arbets tempo på lösa tyglar så jag lätt kan ta flaggorna. Perfekt helt enkelt. Han är heller inte rädd för något och är säkerheten själv. Athena är en för het och känslig häst för flagglopp egentligen, vilket jag också märkte, vi klarade det i långsamt tempo men att galoppera långsamt gick inte så bra .... dock var dte kul och känna vilken power hon har i sig men för tillfället är hon ingen "flagglopps" häst men hon kan bli men lite övning och när hon blivit lite äldre . Nu är flagglopp kanske inte så vanligt? och även fast det är kul så är det inte den sorts tävling jag är intresserad av, hehe...
 
Men Gandur är iallfall den perfekta flagglopps hästen och Athena är nog mer åt galopprace hållet isåfall!
 
 
Mina bästa hästar! 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0