Inget lag-SM

Och tro det eller ej så känns det ganska skönt. Missförstå mig inte , hade vi kommit med hade jag varit superglad och taggad. Då hade vi tränat tusan och gett vårt bästa och jag tror det är superkul att vara där nere med alla andra tjejer och tävla. Det är klart att det är tråkigt , det var 14 lag som kom med och vi var på 15 plats, så det är lite surt. Jag och Athena gjorde vårt bästa. Vi tävlade i grenar vi aldrig ridit förut och hon var för taggad den dagen dels för att hon hade stått 2 dagar innan och det tar jag på mig men det förändrar fortfarande inte att vi red femgång för första gången och det var de första passläggningarna vi gjort i våra liv. 3,53 är inga höjdarpoäng men sen kollar jag på de andra resulaten och för att våra första gång var det inte så dåligt endå. Det ska bli himla kul att se mina seperata poäng! Flaggloppet klarade vi av men det gick ju inte snabbt hehe..... men även där var det vår första gång. Så trots dåliga poäng så är jag ändå ganska nöjd
 
OM vi nu säger att vi kommit med så hade det betytt att vi skulle behövt träna upp passen mer och nu på sommaren är jag borta mycket så det hade betytt att det hade blivit väldigt stressigt. Jag vill börja tävla femgång och vi ska ta fram passen men nu känner jag att jag inte behöver stressa fram den. Just nu är det fullt upp med att få  en stabil tölt och när vi har den då kommer vi ta fram passen, lugnt och fint utan någon press. Pass kräver att hästen är stabil i alla andra gångarter och tror att om vi skulle ta fram passen skulle det självklart gå men då hade det blivit ännu svårare med tölten. Så nu kan vi fokusera på tölten och förhoppningsvis till hösten/våren kan vi börja med passen. 
 
Så det är klart tråkigt men jag och Athena gjorde vårt bästa och till nästa år då kmmer vi (om allt går som planerat) ha 4 stabila gångarter och kanske en fungerande pass. Nu kan vi fortsätta ta det lugnt och träna och sen till hösten blir det tävlingar! 
 
Men 1 edda lag kom med så stort grattis till er! åk ner och vinn och se till att nästa lag-Sm blir på forsen! :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0