Longering

Longerade Athena nu på förmiddagen. Ett gäng vänner kommer hit sen och vi ska hitta på lite roliga saker. Hade hunnit rida henne men känner att jag har slarvat med markarbete på sista tiden och det är en otrolig viktig del i träningen. Jag måste bli ledare och för att bli det är det markarbete som gäller. Så det handlar helt enkelt att hon ska börja lyssna och respektera mig. Ibland kommer det bli longering , ibland lite annat. Finns massa övningar i Reynirs bok som jag har. Där skriver han mycket bra övningar och lekar och lösningar om det skulle uppstå problem.

Annars skötte hon sig bra. Lite rollig i traven i höger varv stundtals men det är bara att fortsätta träna. Sen släppte jag henne lös och hon fortsatte lyssna bra. Duktig tjej! Sen träna vi lite inkallning också vilket också gick super.

Imorgon får vi se vad som står på schemat !


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0