Athena som ridhäst

Jag har säkert skrivit något liknande men tänkte ta det igen. 
 
Athena är känslig och (oftast) väldigt mjuk och fin i munnen och kroppen. Hon är egentligen inte speciellt svårriden så länge man själv har känslorna i behåll. Hon har ganska starkt lynne och behöver en stark ledare. Än så länge kan jag ärligt säga att hon låter mig vara ledare, haha men det är på hennes villkor. Många situationer har jag koll på och kan hantera, blir hon bångig eller lite tjurskallig så kan jag oftast lösa det. Får hon dock för sig att " nä nu vill jag absååålut inte göra det här" då har jag inget att säga till om, än. Så jag är ledare på men hennes villkor kan man säga, inte super bra direkt men nu menar jag inte att jag inte bestämmer alls, för det gör jag. Det är bara ibland då hon får för sig alla möjliga konstiga saker som jag inte kan göra något åt. Ledarskap är super viktigt ,speciellt på en som Athena. Jag har mycket kvar att jobba på innan jag blir fulltaglig ledare över henne men jag är på god väg. 
 
Hoppar du upp på henne utan att vara rädd och osäker är det inga problem. Man måste vara bestämd men samtidigt lugn, är man det är hon också det och då är hon så fantastiskt fin och snäll att rida! 
 
Jag är inte speciellt erfaren och duktig ryttare men jag har ett "jävlarannamma" vill jag något så kämpar jag tills jag uppnått det. Envis som en åsna är jag, hehe. jag ger inte upp i första taget om man säger så. 
 
Så man ger sig själv sina förutsättningar när man rider, vilket gäller alla hästar och är man som jag beskrivit är det no problemos att rida Athena. 
 
 
kärlek till hästen <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0