Mål inför säsongen

Nu drar ju snart höstsäsongen in med tävlingar och tänkte skriva lite vad jag har för förväntningar/mål inför säsongen. Tyvärr blev det ju bara endast 1 tävling i våras om man inte räknar med lag-sm utagningen. Känner att det var bara allt kaos med femgång och flagglopp osv att jag inte räknar med den. Varför det bara blev en tävling i våras är för att jag åkte utomlands och missade 2 tävlingar.... tråkigt såklart men samtidigt fick jag åka och leva livet med min bästis isället, så jag klagar inte! 
 
I början av året sa jag att målet var 5.0 i fyrgång och vi fick 4,97.... Så målet är fortfarande att få 5,0 i V5. Dock så vet jag att om vi går som bäst kan vi få mycket bättre än 5.0. Men vi båda kan ju ha dåliga dagar och allt skiter sig så därför strävar jag först efter att ta mitt gamla mål och beroende hur det känns och går kommer jag sätta upp ett nytt mål! Men det är ju inte att "bara" få 5.0 men vi ska göra vårat bästa. Annars så kommer målet i V5 vara att få minst en 5 i tölt, vilken kanska låter som ingenting men det är faktiskt inte så "bara" det heller. Tölten är som sagt lite ostabil, vi kan lika gärna få en 4 eller en 5,5 det beror helt på. Stundtals går hon så otroligt fint men sen kan hon nästa dag gå i grisepass. Har dock bestämt mig för att starta T5 på henne , det får gå som det går, alltså har jag inget poängmål i T5 men vill dock att vi ska försöka hitta en bra form och att hon ska känna sig bekväm och avlsappnad , då är jag nöjd! 
 
När det gäller Gandur så kommer målet vara 5.0 i V5 för honom med. Lika dant här , tölten kan vara super eller kass. Gandur tycker jag annars är väldigt jämn i alla gångarter. Ingen gångart är liksom WOW, som Athenas skritt tex. utan de är liksom godkända rakt egenom MEN tölten kan dock vara WOW men vet ju som sagt inte hur den kan bli. Har bestämt mig för att starta T8 på honom och beroende på resultatet i första tävlingen och hur han går kommer vi sen sätta ett mål. 
 
 
Sen gäller det ju för båda att de ska sköta sig .... Gandur litar jag på men Athena är ju som hon är... sen måste jag ju själv sköta mig och prestera mitt bästa , kan ju liksom inte lämna allt ansvar på hästarna ;) Och jag är ju en tävlingsmänniska , jag vill rida final så självklart ska vi satsa ´! Bara att köra!
 
Allt är lite defust just nu men efter första tävlingen och de andra så får vi se vad som sker. Är i allafall så sjukt taggad på att tävla! Oavsett hur det går ska det bara bli så kul att komma ut på banan igen! 
 
 
oh ge mig min slimmade häst tillbaka <3
 
 

Kommentarer
Postat av: Julia

Vilken fin färg hon är! Vad kallas den?:)

Svar: tack så mycket! Det heter konstantskimmel men kallas också för färgväxlare !:)
Fanny Nordh

2013-08-05 @ 12:57:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0