Lite update

Lite update sen senast- Jag har ju som sagt varit borta en hel del nu i sommar vilken har resulterat att mina små hästar fått ett par fina runda magar..... Nu kommer de dock sättas igång ordentligt då det snart är tävlingar som gäller! Fokus kommer ligga på att få Athena i topp trimm och sen de sista 2 veckorna kommer jag även rida Gandur ordentligt. Just nu fokuserar vi som sagt på tölt och kondition, i paddock jobbar vi mycket skitt-tölt och att försöka hitta en trivsam form. Tycker faktiskt det går bra, sen har vi såklart dåliga dagar också men känner att det går frammåt. Ute är det mycket tölt-galopp som gäller och på uteritter töltar hon så fint! (oftast) Vill försöka åka iväg till örsta och rida på ovalbanan snart för att känna hur hon går, om det går så bra som det gör ute känner jag inte att tölten inte kommer bli något problem, är det tvärtom är jag tveksam om vi kommer köra tölt eller inte , men samtidigt är det bra erfarenhet. Mamma kommer mest rida Gandur och sen kommer jag såklart också rida honom också men vi behöver inte samma träning då jag känner hur han fungerar. Det vi kommer fokusera på är att hitta en någolunda bra form för just nu har han mest fått gått på lösa tyglar. Sen kommer jag slänge in ett par trav- galopp pass i paddocken också på Athena där vi också ska jobba på formen. 
 
Känner att jag ändå har hyffsat koll på uppläget inför tävlingarna. Det kommer bli fullt ös sen när skolan och träningarna börjar men det är jag ju van vid. Så nuuu kör vi!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0