Islandsridbyxor

Hahaha jag är väl typ den enda islandshästmännsikan som absolut avskyr islandsridbyxor. För det första har jag aldrig varit ett fan av vanliga utsvängda byxor för jag helt enkelt tycker det är fult.  Inget illa menat för er som har det såklart , jag kan erkänna att vissa passar i det men inte på mig. Så jodphurridbyxor har alltid varit utdömda av  mig  men har faktiskt provat ridit i islandsridbyxor och jag tycker  inte att det är bekvämt. Tycker bara de är ivägen och så känner jag mig klumpig, fråga mig inte varför utan det är bara känslan jag får. Sen kan jag tycka de är ganska smidiga men annars så nej tack! "Vanliga" ridbyxor for the win!  Mamma, Alexandra och Nettan är på mig ganska ofta och brukar gnälla på att jag just vägrar ha på mig sånna. Mamma har försökt allt, beställde t.om ett par dyra specialridbyxor men det var bara att skicka tillbaka. Kanske lär mig någon gång när jag blir vuxen men i dagsläget NEJ. 
 
Är det någon annan Islandsmänniska där ute som är onormal som jag? Svara mig då bröder och systar! 
 
Hehe djupt Fanny , väldigt djupt.... Ha det bra söta läsare!:)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0