Gårdagens travpass

Igår körde jag ett voltarbete i trav. För det första ska hon ha beröm för att hon stod still när jag hoppa upp (brukar aldrig vara så...) duktig pålle. Sen började jag i höger varv vilket är hennes svåraste trav varv. I början gick det sådär, hon ville inte söka sig neråt och var aldrig riktigt eftergiven. Då skrittade jag först tills hon vill söka sig neråt och sen travade vi. På slutet kunde vi trava runt på en volt utan rollningar , vilket är framsteg, fick till och med att hon sökte sig neråt och höll sig kvar utan att slänga upp huvudet. Jag är långt ifrån nöjd men vi börjar närma oss och är riktigt nöjd med henne!
 
I vänster varv som brukar vara hennes bra varv gick det mindre bra, För det första har jag märkt att bogen flyger ut lite i vänster varv och att hon försöker "smita" från att jobba. Hon sökte sig fint neråt och gick i fin form men då lyckade vi knappt trava ett helt varv. Vi höll på ett bra tag men tillsist fick vi väl till det helt okej så då lät jag det vara.
 
Så igår var det lite tvärtom, vi gick framåt i höger och bakåt i vänster. Sen har jag nu lärt mig att skritta är riktigt bra. Det kan lösa så många problem, så tummen upp till skritt! Så är både nöjd och besviken på gårdagens pass. 
 
Idag ska det regna hela dgaen .... så får väl se om det blir någon ridning eller ej. 
 
Men nu ska jag ta och sätta på mig kläder och städa mitt rum , wiiieee.....
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0