Gårdagens pass

Igår red jag, mamma och Alexandra ut Skarbjörka. Alexandra red sitt förstklass sto Hlin för första gången igår! Hon har inte blivit riden på ganska många år då hon gått som avelsto. Hon var lite pigg men annars väldigt duktig, hon hängde på riktig bra , inga konditionsfel där inte! Red Athena och hon var riktigt mjuk och fin, tölten var inga problem, försöke trava lite men då blev det mest löst springande så sket i det. Sen bestämde jag mig sista biten av rundan att galoppera vänster galopp vilket är den svaga. Vi lyckades hålla den hela vägen vilket jag är väldigt nöjd med , sen är det mycket jobb kvar , den är ganska flack och ostabil men bara att lyckas hålla den i ca 800 m utan att gå över i pass/tölt är bra!
 
Idag är jag lite osäker på vad vi hittar på men tror faktiskt att jag ska köra ett travpass på volt, den behöver stärkas upp så det är nog planen för idag!
 
Hörse senare:)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0