Gårdagen

Igår gick allt verkligen super, är verkligen glad att jag nu har fått känna av båda på banan innan tävlingarna.

Först lastade vi båda hästarna och Gandur gick in direkt och Athena gick på väldigt fort hon med, skönt !

När vi kom till Örsta var det väldigt blåsigt men det blev bättre när man väl red. Red Athena först och när jag hoppa upp blev hon sådär supertaggad och ska framåt, haha så efter ett par små halvstegringar gick vi in på banan. Hon var taggad och var först lite smått stressad men hon var fortfarande mjuk i munnen. Jobbade igenom henne i skritt först , gjorde lite skänkelvikningar och sen började vi tölta och hon töltade som en tok! Hon gick superfint i alla tempon. Gud vad glad jag blev! Att det har släppt på ovalen och när vi rider ut känns så skönt! Sen måste jag säga att jag själv har blivit en bättre ryttare, jag har myyyycket kvar att lära men om man jämnför mig nu och från tävlingen har även jag utvecklas. De andra gångarterna gick också bra , dock så behöver vi jobba med formen i traven , men det visste jag ju redan , annars känns det bra!

Mamma och jag bytte en liten stund så jag fick rida Gandur också , han var ganska trött så töltade bara lite och det gick super det med!


Gaaah är så lycklig över att ha så underbara hästar!

Nu är jag ännu mera taggad för tävling, nu kör vi!

Min första dag på gymnasiet idag , Pirr i magen haha.

Hörs senare :)

Nu är jag ännu mer


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0