Förbättring

Snart är det ju dax för tävlingar och jag är som sagt supertaggad! Jag har ju skrivit lite om mina förväntningar och mål och sj'lvklart vill jag ju gå till final och självklart vill jag ju vinna! Men det är ju inte bara att gå till final utan det gäller ju att allt stämmer och att vi båda har bra dagar. Det är klart jag vill plocka rosett och att få känna den där underbara känslan att få rida i en final men det är egentligen inte det jag är ute efter. Det jag vill känna och se från vår förra tävling är att vi har förbättrats, att vi gått framåt i utvecklingen. Det är det jag är ute efter. Jag vill kunna se tillbaka på Hrimfaxi tävlingen och sen de som kommer och känna "fan vi har blivit bättre" Om något år kommer jag önska detsamma, för är det inte därför vi tävlar och går på kurser, lektioner osv, för att vi ska bli bättre? 
 
Placering är inte det viktiga trots att jag älskar att vinna och är en otrolig tävlingsmänniska. Jag kanske inte går till final och just i den stunden kanske jag är besviken och ledsen men om vi då gjort en bra ritt och lyckats bättre än innan så är bara det en vinst. Sen när jag kollar på en video från den tävlingen kommer jag kanske känna " eh det gjorde inget att vi missa final, för vi var ganska grymma ändå" 
 
Jag säger inte att man inte ska sätta mål,satsa och vilja ta placering för tro mig det vill jag med och kommer alltid att göra utan det jag säger är att man ska sträva efter förbättring och att inte jämföra sin häst med andra. Kanske låter konstigt men man ska tävla med sig själv
 
Nu tänker jag avsluta innan allt bli för invecklat och konstigt , haha.
 
Vad tycker ni läsare? Vad är det ni strävar efter på tävling eller i eran ridning överhuvudtaget?
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0