En regnig tur

Ja som jag skev i förrgår red jag och Anna ut på kvällen, började rida i paddocken men han var såååå seg , haha så när Anna frågade om jag ville med ut så tänkte jag "visst varför inte" sen när vi ridit ca 50 m börjar det ösa ner. (Vädret hade ju innan varit alldeles konstigt ) Seriöst det spöregna verkligen och jag hade bara T-shirt på mig .... Men vi var redan helt blöta så vi kände att vi lika gärna kunde fortsätta. Sen när vi kom ner till en korsning tog vi till höger och där regnade det inte alls? Det roliga var att det öste ner bakom oss och till vänster men just där vi red var det sol och Inge regn. Haha moder natur är lite speciell..

Stundtals var han passtaktig men när jag sen gjorde några halvhalter och sedan drev på och fokuserade på att få med rumpan gick han som tåget. Måste försöka hitta de rätta knapparna direkt , så att när det väl är dax för tävling ska det sitta. Men som jag brukar säga bara att jobba vidare ;)

Har märkt att det faktisk är lättare att få honom att jobba när vi rider ut, och då menar jag själv eller med en till, blir det flera , vill han vara springa och skiter i vad jag säger. I paddocken blir han helt seg och otaggad men så fort tuva (min lilla syster ) rider honom i paddocken blir han genast mycket framåt ? Så överlåter det till henne ;) sen är det klart att någon gång ibland kanske jag hoppar upp och jobbar honom också :)

Så här fin var jag när vi kom tillbaka....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0