bilder- Gandur & Tuva

Fotade Tuva när hon red Gandur igår. De två fungerar riktigt bra tillsammans. Hon kan rida honom i alla gångarter till och med i tölten (passen räknar vi bort) Sen orkar hon inte riktigt samla upp honom ordentligt och hålla honom innan han går över i trav men det blir bättre för varje gång tycker jag! Sen att han fuskar och inte vill gå på spåret är en annan sak .....haha. Som jag skrivit i tidigare inlägg tycker Gandur att ridbanan är skittråkig men när tuva rider honom håller han ett helt annat tempo och är mer framåt. Vet inte varför kanske har med att han slipper jobbiga matte som ska arbeta med honom hela tiden.. ;) När Tuva blir äldre och starkare tror jag inte alls att det kommer bli några problem för henne att tävla honom men som sagt hon behöver växa till sig och sen såklart kanske gå några lektioner och inte bara ridskola. Gandur får förresten följa med Tuva på hennes ridskola en gång i veckan, vilket jag inte har några problem med alls, han får ju bara motion så det är ju guld! 
 
Han är så himla snäll min lilla pojke, blir så glad när jag ser hur bra det går för dem tillsammans! Bästa killen!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0