1 häst avklarad

Nu är Athena i hagen igen efter ett väldigt speciellt pass....

Hon var otroligt mjuk och fin idag i båda sidorna , helt lösgjord men hon var lite halv flamsig eller vad man ska säga. Hon ville inte riktigt vila i steget och så fort jag rörde mig minsta lilla i sadeln typ flög hon fram. Det kändes som om hon var uppstressad utav något , vet dock inte vad, försökte lugna henne genom att klappa på halsen och prata med henne och då tog hon det lugnt men så fort vi skulle gå från skritt till trav kötta hon fram typ. Så därför blev det inte mycket trav-galopp övergångar utan jag fokuserade på att få en lugn avslappnad trav och försöka se till att galoppen inte gick i 190. Lyckades med båda tycker jag , hon var som sagt super fin i kroppen men sen var hon lite på tårna... Lite inverkan kan vädret ha då det helt plötsligt börjar småregna fast det är sol , sen kom det lite åska, hon blev dock inte rädd när det väl åska men efter typ 3 smällen valde jag att runda av då jag endå kände mig ganska nöjd och känns olustigt att rida när det Åskar.

Så det gick väldigt bra men endå känns det lite konstigt , kan inte riktigt beskriva känslan .... Men lilla snuttis var duktig och det är det som räknas!

älskar min speciella tjej sååååå mycket fast hon är lite tokig ibland men det är ju jag med så vi passar ihop hon och jag.

Nu Åskar det inte längre så ska hämta Gandur och köra lite med honom!:)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0