Sammandragning tävling

Lägger upp bilder och video imorgon , vi har varit borta hela kvällen och jag är helt slutkörd. Det är otroligt ansträngande fysiskt och psykisk att tävla , självklar underbart roligt också !

Athena var väldigt lugn när vi kom dit , trodde nästan att hon blivit drogad .. Sen när jag skulle hoppa upp bånga hon först och ville inte stå still men sen när vi började värma skötte hon sig jättebra. Hon var så otroligt fin och mjuk, avslappnad och lugn. Var så himla stolt över henne. Under uppvärmningen töltade hon fint men blev passtaktig när vi väl skulle köra men hon var fortfarande avspänd och bara körde på. Himla kul! Fick 4,37 i totalpoäng och även om det inte är särskilt bra var jag bara 0,10 poäng från A-finalen. Tror det bara var en som hade över 4 och hur som helst var jag väldigt nöjd.

När jag skulle värma upp till fyrgången var hon inte riktigt lika mjuk i munnen som i T8 men fortfarande fin. Sen när vi stod nere vid collecting ring började hon bråka och ville inte alls gå någonstans. Då tänkte jag "nu är det kört , hon kommer väl stegra eller slänga av mig" men jag fick bli lite arg på henne för hon dummade sig bara. Men sen när vi kom ut på ovalbanan så bara körde vi . hon var fortfarande Passtaktig i tölten och lite fyrtaktig i traven men allt kändes sååå bra. Sen kom skritten och hon gick så fint. Underbart fint! Jag kunde jobbat henne i mer form men annars TOPPEN, fick en 6 ! Helt sjukt , en 6 på min första tävling liksom! När jag såg det blev jag så galet glad. Galoppen gick också bra vi bara kötta fram fast JAG bestämde tempot.

När jag hörde poängen efter hade jag världens största smile i typ en kvart. Haha jag kunde inte sluta le! Så himla glad! Kunde inte vara mer nöjd. När jag sen förstod att jag var i A final så brast jag i skratt v lycka. Jag kan fortfarande inte tro det. När jag sen blir kallad till sekretariatet så tänkte jag " nu blir jag diskad" haha fast jag visste att jag i te gjort något fel men det dom ville var om jag ville vara med på T8 finalen imorgon. Vi tackade dock nej till det. Både jag och mamma tyckte det räckte med en final och fyrgången är en självklarhet. Hon är en fyrgångshäst helt enkelt. Hon kanske dock blir en "tölt" häst när hon mognat och vi blivit bättre .

Jag kan fortfarande inte fatta att vi kom till en A final i våran FÖRSTA tävling. Har inte varit nervös på hela dagen men NU är jag nervös ? Haha helt plötsligt känner jag lite press även fast det är ett mirakel att vi ens kom till A- final. Kom dessutom delad 3 plats. Men även om jag kommer sist imorgon så har jag redan "vunnit" för att komma till A -final på min första tävling är så himla sjukt.

Imorgon kommer jag därimot gå in med mer energi i tölten , traven och galoppen , det får bära eller brista! Nu ska vi bara kötta!

Det är sjukt roligt för nu vet jag att vi har potential att i framtiden kunna komma långt. Vi 2 kommer fortsätta utvecklas och bara bli bättre och bättre. När tölten blir bättre kommer även poängen bli högre, det gäller såklart de anda gångarterna med men just nu är det tölten som behöver jobbas. Totalt sätt som ni kanske märker är jag OTROLIGT NÖJD.

Oh bästa Athena! Vad skulle jag göra utan min fantastiska häst? Gud så mycket jag älskar henne! Imorgon ska vi gå ut kötta och ha galet kul!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0