Sadlar

Vi har 3 sadlar till islänningarna och 2 ponnysadlar. Mamma har en Hrimnir sadel som hon älskar mest av allt haha nä men den är hennes lilla älskling kan man säga. Den har ganska stora knävulster, vilket är bra för mig då det hjälper min sits lite. Jag har en KenTaur iceland exclusive som mamma inte gillar men som jag tycker jätte mycket om. Den passar inte på Athena men därimot ligger den perfekt på Árdis. Den har ganska små knävulster men det funkar också ! Sen köpte mamma en bomlös topreiter av Sigfus som har vääääldigt stora vulster och är väldigt mjuk och bekväm.

Alla sadlar är väldigt olika men det tycker jag är bra , för då finns det nästan alltid en sadel som passar, bra sadlar i allafall! Vet inte exakta namnen på Hrimnir och Topreiter sadlarna men men.

Vad har ni läsare för sadel/sadlar?:)


Kommentarer
Postat av: Anna

Inte så dåligt att ha tre sadlar att välja mellan :) Jag har en Hrafn/Di flex från Tölthestar som jag är väldigt nöjd med (:

Svar: Nä verkligen inte ! Väldigt bra faktiskt :) vad trevligt, himla skönt att ha en sadel som man trivs med och som passar hästen!:)
Fanny Nordh

2013-04-19 @ 21:56:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0