Riddag hos Tess

 
Hejsan! Har kommit hem från Tess nu. Allt gick så bra! Lastningen , ridningen och vädret. Helt underbart väder , soligt och varmt. Jag och Tuva (www.ishastfoto.blogg.se)fick enskilt rida varsitt program och få en bedömning. Först skulle vi göra programmet i ridhuset och sen skulle vi få göra samma program fast ute i paddocken. 
 
Hon hade väldigt mycket energi men hon var väldigt mjuk och fin i munnen.  Jag kunde ha suttit bättre (haha skräll) och ridit henne mer men jag var fortfarande jätte nöjd med hur det gick. Vi fick 5.0 i totalpoäng , vi körde ett Aklass fyrgångsprogram och jag missuppfatta lite när jag skulle byta gångart så då fick jag lite avdrag ... ;) Men som sagt tyckte hon skötte sig bra! 
 
Andra gången var hon mer uppstressad över alla nya saker runt omkring men det är bara  bra övning.
Han inte värma henne lika mycket så det resulterade i lite styvhet. Men hon gick endå bra och Tess sa att jag red henne  bättre andra gången. Haha samma sak här missuppfatta lite i övergångarna så lite avdrag ;) men skritten var bättre och att jag nästan kunde få 6.0 och kommer i framtiden nog kunna få högre! 
 
Fick 4.5 i galoppen båda gångerna men vi har inte övat så mycket galopp så jag blev inte överraskad men blev väldigt glad då vi genomförde 2 galopprundor då hon fortfarande var avslappnad och inte sprang iväg. 
 
Det var jättekul och nyttigt att få åka dit och få en bedömning och tips! Tack bästa Tess för denna möjlighet! Hon ska också på Hrimfaxi vår så då skulle vi träffas där och hon skulle trimma oss lite ;) askul! 
 
Nu kör vi vidare med bl.a. en hel del galopp träning !:)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0