Lag- SM

Ska ju tävla i helgen (haha för er som missat ...;) ) och sen första maj är det Lag- Sm uttagning. Jag gick iår med Edda och ska därför ganska logiskt tävla med dom. Tanken från början var att vi skulle tävla femgång, T6 och stilpass. Hahaha ni hör ju hur det låter. Blev lite smått chockad själv men det behövdes femgångshästar.Jag har aldrig ridit pass (frivilligt) eller T6 (lättklass, tölt med lösa tyglar). Men vi skulle på något sätt få ihop det. Sem blev Athena skadad och skulle aldrig hinna lära mig rida pass eller en okej T6. Därför erbjöd jag mig att ta reservplatsen på uttagningen. Det är varken rätt mot Athena , laget eller mig själv att tävla dom grenarna, som ni kanske förstår. Jag tänkte också " det kommer fler år" vilket det också gör. 
 
 
Men Tess hade kollat upp och tydligen behövde inte den person som är reserv på Uttagning vara reserv på Själva lag -SM. Gud vad glad jag blev! det kunde verkligen inte blivit bättre! Nu får jag rida 2 valfria lag SM grenar på uttagningen villet är asbra träning och sen har jag hela sommaren på mig ( om mitt lag kvalar in) att åka på lektioner för Tess, Frida och Linda. Få mer tävlingerfarenhet, och såklart har jag och Athena tid på oss att träna och bli mycket bättre! Athena hinner även mogna mer. Kunde helt enkelt inte bli bättre!
 
Att jag sen inte vet vilka valfria grenar jag ska rida är en annan sak men som jag brukar säga: det löser sig!
 
 
 
 
bild från Lag-Sm träingen vi hade för ett tag sen. Bild lånad från Forsen islandshästar 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0