Idag/ bilder

Dagen har varit helt galen. Athena har både idag och igår skött sig utmärkt och måste säga att hon varit super duktig även i lastningen
 
När vi kom dit var hon precis som igår lugn och fin och klarade sig igenom veterinärbesiktningen. Sen fick jag en liten chock då jag såg att finalen skulle vara i vänster varv. Traven är bättre i vänster men galoppen är inte lika bra.... risken för pass finns allt.
 
Men jag orkade inte lägga energi på det utan började värma upp henne och hon var taggad och lite spänd men det kändes endå helt okej. Vi var 6 st i finalen och Athena är väldigt lättpåverkad av andra hästar vilket ledde till att hon blev mer spänd.
 
Tölten gick dock lite bättre idag  trots att hon var spänd , traven gick bra men fick inte ner henne i den form jag vet att hon kan gå i. Skritten precis som igår: underbar. sen börjar kaoset, jag hamnade brevid en tjej med en väldigt pigg liten häst som köttade på villket ledde till att min lilla häst blev som en tickande bomb och när galoppen kom så blev det mer av ett race och när jag skulle bromsa in lägger hon sig vackert i pass. Haha fick lite smått panik för hade sagt till mamma att risken att hon lägger sig i pass finns och mamma " nej det kommer inte hända" lite kul var det endå. Men ialla fall fick jag tillbaka henne i galopp rätt snabbt men det var ingen höjdar galopp direkt. Det gick lite för fort och pga att hon var spänd fick jag inte ihop henne. Haha trots kaos galoppen var jag nöjd och skrattade och klappade om världens bästa. 
 
På kontrollen efter frågade hon som utförde den om jag inte funderat på att börja rida femgång. Hahaha jodå , min lilla passnisse ska allt få bli en femgångshäst. Vilken tur att jag vill rida fyr/femgång! Sigfus sålde henne ju trots allt som det. Trots våran lilla galoppmiss kom vi delad 3 plats på 4,92 (fick 4,97 i uttagningen) Jag var verkligen super nöjd, 3 på min första tävling! Helt sjukt! Galet nöjd var jag och även om jag hade fått de poäng i galoppen som jag fick på uttagningen skulle jag fortfarande inte kommit om Linnea Grindensjö(som hamnade på 2 plats) Så stort grattis till dig! du är en super duktigt ryttare och förtjänade verkligen din placering! :)
 
Även Grattis till Emilia Petrini som kom 1 !
 
Sen vet jag inte hur många kommentarer jag fått om hennes färg, väldigt kul ! Och att jag var den enda som fick en 6 är jag väldigt stolt över, hon har sjukt fin skritt. Önskar tölten var lika fin.... men den kommer bli bättre så småning om:)
 
Jag är så sjukt nöjd över hur Athena skött sig under helgen och chockad att vi lyckades placera oss som 3! Med tanke på att jag inte ridit henne mer en ett halv år och jag själv har bara ridit i knappt 2 år. Varav jag började rida ordentligt när vi fick Athena. Och att hon var skadad för ca 3 veckor sen gör det bara mer sjukt att vi lyckats så bra. Vi kommer fortsätta utvecklas tillsammans och bara köra på allt vi kan. Jag kommer nog en tid framöver endast tävla fyrgång och kanske köra någon tölt tävling ibland, för det är det som jag tycker är roligast och det är det som vi är duktigast/ har mest potensial i. Ser fram imot alla underbara år vi ska få tillsammans, min vackra prinsessa <3 
 
Ni får några smakprov idag och fler bilder imorgon samt video :)
 
 
 
 
 
 
 
 



 



 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0