Blandat ridpass

Kom precis in efter ett väldigt blandat ridpass. I början gick hon väldigt fint i skritten och vi provade även rida på volt idag och hon gick precis som hon ska, himla skönt! Provade trava lite på volt och samma där, ingen hälta. Sen skulle vi prova tölta idag , första gången på typ 2 veckor.  Det gick så himla uselt , passatakt och grisepass och allt möjligt på en gång. Men att hon går så är pga av mig och min helt urusla, katastrofala sits. När jag sen töltade utan stigbyglar gick det bättre och sen fick mamma fixera mina bajs ben och i slutet gick hon fint. Då gick hon  i jättefin trav också. Alltså kan man dra slutsatsen att det är mig det är fel på och att jag verkligen på något sätt måste få ordning på min sits. Känns så himla tråkigt att det ska gå dåligt bara för att jag sitter som en kratta.
 
Ska ringa Tess idag och försöka ordna en tid att få komma nästa vecka , förhoppningsvis på tisdagen eller torsdagen och annars kommer det vara hård träning loch mycket fokus på tölt och min SITS
 
Är superfint väder här, asvarmt så hon och jag blev båda ganska svettiga så jag och mamma provade att spola av henne med vattenslangen. Lite läskig var den men lite skönt också. Men nu ska jag inte deppa för jag har världens bästa häst och asbra väder . Chiiiilll!!
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0