Athena

En av punkterna som jag skrev i inlägget igår var att Athena har varit skadad. Det hände när jag red, det var ganska hårt underlag men det har vi ridit på förrut. Allt gick ganska bra körde ganska allmänt igenom de olika gångarterna. Hon snubblade ibland men endå inget kosntigt sedan när jag skulle galoppera i vänstervarv gick det inte så bra , hon tog ett par steg , passa lite osv sedan skritta vi av och allt kändes normalt. Sen tror jag hon snubblade precis innan jag skulle hoppa av och när jag tänker efter tror jag när jag skulle leda in henne så markerade hon ytterst lite men jag tog av all utrustning borstade av henne och fixade, såg då att hon vilade på högerbenet men trode att hon bra slappa typ men sedan när jag skulle leda ut henne haltade hon riktigt rejält. Vi ringde veterinär och pratade via telefon och hon trodde att det antagligen var en stukning eller sträckning. Det konstiga är att hon aldrig blev svullen. Men hon måste ha sträckt/stuckat sig ovanför karleden eller vad man ska säga då hon inte ville stödja eller sträcka ut hoven.
 
Vi fick göra ordning en box och mamma köpte gaslindor, ett benskydd , någon smärtstillande medicin mm och så fick hon stå inne i ca 1 vecka, hon var inte speciellt glad så de sista dagarna fick hon gå ute i hagen i några timmar sedan fick vi ta in henne igen. Nu har on stått ute i 1 vecka och haltar inte längre, jätteskönt! Hon skadade prcis innan vi skulle åka på träning hos tess och lag SM träning. Skräll att jag inte kunde åka på träning. Det är någon som vill att jag ska misslyckas med ridningen för nästan alltid när jag ska göra något så är det alltid nått som stoppar mig.  
 
kände/känner mig verkligen skyldig för det som hände även fast det inte var mitt fel , det kunde lika gärna ha hänt i hagen och vi har ridit på hårdare underlag förut. Vi hade maximalt med otur helt enkelt!
 
Har haft sådan otrolig Athena absinens så det är helt sjukt! plus att det varit världens finaste väder just de här 2 veckorna , har ridit alla andras hästar nu men det är inte samma sak. Men nu ska jag börja sätta igång henne igen och vi har inte direkt mycket tid innan hrimfaxis tävling och lag sm kvalet! känner mig smått stressad men men. Idag fick jag rida AThena på första gången på 2 veckor och gud så underbart det var! Hon markerade vrken i skritt eller trav , fantastiskt! Visserligen red jag bara på rakt spår men endå! 
 
Så den här veckan kommer vi ta det lugnt så att vi inte river upp något, kommer rida ut mycket på långa raksträckor till en början, oh är så taggad! 
 
Men gissa vad ? har varit underbart väder i 2 veckor och nu när jag ska börja rida igen ska det vara muligt och regnigt nästan varje dag, skräll.
 
Hhaha men är bara så lycklig att få rida min tjej igen så vädret kan bara ta sig!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0